Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012

…γιατί η τέχνη προηγείται ένα βήμα της πολιτικής

…Θεσσαλονίκη η μεγάλη φτωχομάνα
…Το κυκλοφόρησε σε νέα έκδοση από τις Εκδόσεις Διόπτρα και περιλαμβάνει και το ομώνυμο κινηματογραφικό έργο του Κώστα Γαβρά. Έτυχε να το δω λίγο πριν από τις αποκαλύψεις για τη «μαφία» της Θεσσαλονίκης κι έτσι δεν έπεσα έκπληκτος από κανένα σύννεφο. Η μαφία των τοκογλύφων τού σήμερα μου φάνηκε ως η φυσική συνέχεια των παρακρατικών που δολοφόνησαν τον Λαμπράκη. Τα ίδια δίκτυα συνεχίζουν να κυριαρχούν στη ζωή της συμπρωτεύουσας από τότε. Κι αν το ψάξετε πιο βαθιά, θα φτάσετε στα χρόνια της Κατοχής, στους δωσιλόγους, τους ανθρώπους που καταβρόχθισαν τις περιουσίες των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Δίπλα στην αγαπημένη πόλη των ποιητών, άνθισε μια άρχουσα τάξη που θυμίζει χώρα τριτοκοσμική….
Και να δείτε που θα αποδειχθεί ακόμη πιο επίκαιρο, όταν όλοι αυτοί που συνελήφθησαν με τυμπανοκρουσίες θα αφεθούν ελεύθεροι ή θα «τιμωρηθούν» με ποινές-χάδια…

…και γιατί η τέχνη προηγείται ένα βήμα της πολιτικής
…Γιατί αν είχατε διαβάσει το μυθιστόρημα του Μάκη Καραγιάννη Το όνειρο του Οδυσσέα ή το Απόψε δεν έχουμε φίλους της Σοφίας Νικολαΐδου, θα είχατε ήδη πάρει μια καλή γεύση για τα κυκλώματα που διοικούν τη Θεσσαλονίκη και λυμαίνονται κρατικά και ευρωπαϊκά κονδύλια, συχνά στο όνομα του «πολιτισμού». Θα ξέρατε από πρώτο χέρι πως η «νύχτα», η «πολιτική», η «Εκκλησία», τα Μέσα Ενημέρωσης και οι πανεπιστημιακοί δένονται σε ένα όμορφο κουβάρι που τους εξασφαλίζει πλούσια ζωή. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια θεωρούν πως μαζί τα φάγαμε. Θα είχε ενδιαφέρον να συγκρίνουμε τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς (πριν φυγαδεύσουν τα κεφάλαιά τους σε μέρη εξωτικά).



Πολιτισμός & βαρβαρότητα τ.100, http://www.edromos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: